Gældende pr. 24. marts 2025 med forbehold for ændringer.

BRUGSVILKÅR FOR FÆLLESSKABETS HUS

Fælles arrangementer

Fællesskabets Hus står til rådighed for alle (i kongeriget Danmark) til afholdelse af fælles arrangementer.
Et fællesarrangement kan være en åben sammenkomst eller med indbydelse for alle enten med eller uden tilmelding.
Fællesskabets hus kan lånes uden beregning. Det bookes via bookingsiden, hvor arrangementet vil blive godkendt ift. om det opfylder kravene for at benytte sig af huset
Til fælles arrangementer gælder nedenstående retningslinjer omkring benyttelse, oprydning mm. – og initiativtager for fællesarrangementet har ansvar herfor.
VIGTIGT: Der skal hænges plakat/opslag på arrangementet op i både Nyma og i Fællesskabets Hus (i alt 4 eks.), ligesom du skal skabe digital markedsføring af arrangementet via minimum et socialt medie. Det bidrager med at sprede det gode budskab til fællesskabet.
Du kan uploade en plakat som PDF på hjemmesiden, hvis du ikke kan komme forbi Nyma.

 

Retningslinjer for aflevering af Fællesskabets Hus

Huset herunder køkken og toiletter skal være ryddeligt og rengjort efter endt brug. Service stilles rengjort i skabe og skåret service medtages og erstattes. Lejer er erstatningspligtig såfremt inventar eller service ødelægges.

  • Gulve støvsuges og vaskes (der står støvsuger og udstyr til gulvvask)
  • Inventar aftørres og sættes på plads
  • Service vaskes op
  • Toilet rengøres
  • Køleskab ryddes og aftørres
  • Komfur renses og aftørres
  • Borde og stole skal stå som anvist
  • Affald og tomme flasker fjernes

Bemærk at lejer selv skal medbringe viskestykker, håndklæder, grydelapper, klude, affaldsposer og toiletpapir mv.

Det eksisterer primært for at give rammer til fællesskabet og fælles arrangementer såsom sangaftener/ musikarrangementer, biograf, yoga mv. samt, gudstjenester og andre kirkelige handlinger mv.

Bestemmelserne for brug af huset skal overholdes, så de omkringboende beboere ikke generes.

 

Brugeraftale for kirken

Kirken har førsteret til anvendelse af Fællesskabets Hus alle søndage, helligdage og jul ift. afholdelse af gudstjeneste. Hvis Kirken ønsker at benytte huset til andre arrangementer, skal det bookes igennem bookingsiden på lige fod med andre arrangementer.

 

Generelle bestemmelser for Fællesskabets Hus

Fællesskabets Hus er godkendt til 150 personer. Der er i Fællesskabets Hus borde og stole til 75 personer til rådighed.

Fællesskabets Hus kan ikke benyttes til private arrangementer som bryllup, konfirmation, runde fødselsdage, ungdomsfester mv. Ligesom det ikke kan anvendes til overnatning.

 

Reservation

Alle bookinger sker efter et først-til-mølle-princip på Fællesskabets Hus booking side

Reservation kan tidligst ske 12 mdr. før ønsket dato.

 

Inventar

Det er ikke tilladt at låne service samt inventar fra Fællesskabets Hus.

 

Nøgler

Nøgle afhentes og afleveres i nøgleboks placeret ved Fællesskabets Hus. Kode hertil fremsendes i forbindelse med gennemførsel af booking.

 

Støj/lugt mm.

Lejeren er ansvarlig for at arrangementet forløber på en sådan måde, at musik og støj ikke virker generende for de omkringboende.

Der må af brandsikkerhed ikke benyttes frituregryde i Fællesskabets Hus.

Det er ikke tilladt at benytte åben ild herunder kul-grill, gas grill, bålfade etc.  

Det er ikke tilladt at medbringe husdyr i Fællesskabets Hus.

 

Rygning

Rygning er ikke tilladt i Fællesskabets Hus. Evt. rygning skal foregå udendørs med hensyn til øvrige beboere. Vis generelt hensyn ved udendørsophold.

 

Evt. skader og erstatningspligt

Bortset fra forringelse ved almindeligt slid, skal lejeren erstatte al skade forvoldt på lokaler, inventar, udstyr eller udendørsområde. Eventuelle skader på service vil blive krævet erstattet. I tilfælde af tvivl angående skadens art og erstatningens størrelse, vil vurdering blive foretaget og dette vil ligge til grund for en afgørelse.

 

Spørgsmål

Har du spørgsmål hertil er du meget velkommen til at kontakte Tækker:

Tækker Group
Hack Kampmanns Plads 1, st. tv.
8000 Aarhus C
+45 86 19 18 44
info@taekker.dk

Upload plakat til dit arrangement

Send din plakat, så printer vi den og sætter den op i Nyma og i Fællesskabets Hus. 

Husk også at gøre opmærksom på arrangementet på de sociale medier.